onsdag den 8. februar 2012

Interview med Højdevangens 6. klasser

6 klasser fra Højdevangens Skole
X-perimentariet & fortællinger 2.0






Vi har interviewet 3 børn der går i sjette klasse på Højdevangens skole.
De synes ikke at det er så fedt, at der kommer rigtig mange 6. klasser på deres skole.
Det er bare en dårlig ide det med skolerne.De tror, at alle kommer til at spille på deres iPad, men de er glade for den. Det de har lavet de her dage, har været ret sjovt, men første dag var ikke helt så sjovt, for der blev brugt lang tid i salen og ikke på linjerne.

"Jeg tror det bliver sjovt når de kommer, fordi man møder nye mennesker og får nye venner. Jeg syntes det er lidt synd for dem, der skal skifte skole og skal længere væk fra deres hjem. Jeg glæder mig meget til efter sommerferien, når de andre kommer, fordi de nye venner jeg lige har lært at kende kommer. Men jeg tror, at der er utrolig mange der kommer til at spille på deres iPad."

"Det bliver sjovt, men også udfordrende at skulle møde så mange mennesker.
Jeg glæder mig til efter sommerferien, jeg har mødt så mange søde mennesker.
Jeg tror, at der er mange der kommer til at bruge deres iPad forkert, altså i timerne.
Og jeg synes, at det er lidt mærkeligt, at vi skal slåes sammen. Jeg kan ikke se formålet med det."

"Vi har det fint nok med, at der kommer nye mennesker på skolen, for så møder vi jo nye mennesker. På en måde glæder vi os til efter sommerferien, men det er lidt træls at vi skal skilles fra vores venner, som vi normalt går i klassen med nu. Vi tror, at nogle venner vil komme til at holde kontakten, det er også fedt, at vi kan være sammen på klubben. Det er dog ikke så fedt, at vi skal i nye klasser, men det er lidt som om, at en iPad er et plaster på såret, men hvordan har de penge til det, når vi skal slåes sammen på grund af penge."






"Vi har det fint med, at de andre 6 klasser kommer. Vi syntes det med at skolen er en fin ide, fordi vi får mange nye venner, der er super mange gode ting ved det. Vi glæder os til efter sommerferien, det bliver spændene. Men vi tror der er mange der kommer til at spille på deres iPad i timerne."






"Jeg syntes ikke det var så fedt i starten, alt det med skole sammelægningen, men nu når jeg har lært nogle nye venner at kende, så glæder jeg mig, også det med alle de nye ting og idrætsalen, det bliver fedt. Jeg tror, at der er ret mange der kommer til at spille på ipad i timerne. Det jeg glæder mig mest til er alle de nye ting der kommer. Og jeg er allerede glad for skolen, så det bliver bare endnu mere fedt, når de andre kommer."



Ingen kommentarer:

Send en kommentar