torsdag den 9. februar 2012

Interview Henrik - lærer fra Gerbrand

Vi har stillet Henrik fra Gerbrandskolen nogle spørgsmål:




Hvordan havde du det, da du fik at vide, at skolerne skulle slås sammen -Jeg syntes, at det virkede spændende, fordi at der er mange andre på ens egen alder og det tror jeg, at de er glade for alle sammen.

Vi spurgte også, hvordan han har det med at alle har fået en ipad -Det med iPad er jo nyt for alle, men jeg synes, det bliver rigtig spændende, der er super mange gode muligheder. Og det virker som om børnene har ret godt styr på det.

Hvordan har du det med at få en masse nye kollegaer?- Jeg har været på Gerbrand skolen i 12 år, og jeg har nogle gode kollegaer, der også skal være lærer på Højdevangens skole, det er ret trygt, men det bliver spændende at møde de nye mennesker og de virker super søde.

Hvilke forventninger har du til efter sommerferien? -Jeg vil sige, at jeg er meget spændt og vi prøver jo at lave en hel ny skole, bl.a. det med linjerne, det bliver super spændende. Jeg ser nogle år, hvor vi har byggerod og det tror jeg, vi bliver ret trætte af:) men det skal nok blive godt.

Hvordan syntes du ugen er gået indtil videre? -Jeg syntes det hele går bedre og bedre. Bla det med iPad. Men det virker som om børnene også syntes det er sjovt.

Tror du børnene bliver glade for deres nye skole? Jeg tror, at det bliver super godt, det kan gå begge veje, men vi håber på det bedste. Og det virker som om, at eleverne glæder sig.
Jeg tror, at eleverne er super glade og spændte. Ligesom når man går fra fritidshjem til klub. Så føler man sig ældre. Nu er det bare at gå fra mellemskole til udskolingsskole.

Er du glad for at være lærer på Højdevangens skole? -Jeg er rigtig glad for, at skulle være lærer her. Og jeg er nok bedst og kan bedst lide at undervise store børn, så derfor blev det her. Men jeg var også ret glad for den gamle skole!

Hvad tror du børnene syntes om det hele?- Jeg tror, at børnene er usikre og lidt utrygge, men når vi kommer godt igang, så bliver det godt både for forældre og elever.

Hvordan tror du, at børnene har haft det de her tre-fire dage? -Jeg tror, at børnene
har syntes ugen er gået super godt, de har leget lidt med deres iPad, og vi har lavet nogle super sjove ting.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar