torsdag den 9. februar 2012

Interview med Anneline, lærer fra Sundbyøster

Interview med Anneline:



Hvad synes du om skolesamlægningen?
- Jeg synes selvfølgelig, at det havde været bedre at man byggede en ny skole, men jeg tror også at det bliver spændende at være en udskolingskole. Det bliver spændende at arbejde sammen med nye mennesker.

Hvordan bliver det at skulle arbejde sammen med nye kollegaer?

- Nu har jeg fået en forsmag, og jeg tror at det bliver rigtig godt. Spændende med nye idéer, end dem man plejer.

Hvordan tror du det bliver, at få så mange 7. Klasses elever over på en skole?

- Det bliver noget af en hønsegård, hehe, men det giver nogle muligheder for at lave nogle spændende valgfalg, og sjove ting hvor der er flere mennesker. Fedt for de unge med flere venner.

Hvordan tror du, det er for eleverne, der skal her over?

- Hmm, begge dele.- Spændende, men vel også skræmmende, for man forlader jo noget trygt (den gamle skole), og kommer over til mennesker man ikke kende, så de dukker nok en masse spørgsmål op i ens hoved i starten, som får jeg en god lærer eller får jeg nogle gode venner?

Tror du at det kommer til at larme?
- De er teenagere, det kan ikke undgås. Der er jo ikke små, skrigende og løbende, mere store, fnisende, og kommer med kække bemærkninger.

Hvordan synes du denne uge har været?
- Den startede lidt kaotisk, men det fungerer meget godt og man kan se, at eleverne arbejder rigtig godt i grupperne.

Hvad glæder du dig mest til, når vi skal her over og gå?
- Nye kollegaer, anderledes udndervisningsmetoder og flere søde børn, hihi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar